skarbonka na kryzysowe czasy
[O1] CENTRALNY ZWARIAWAŁ
Zwiń
X
-
[O1] CENTRALNY ZWARIAWAŁ
Mam dziwną akcję z centralnym zamkiem z klucza w octavi 1 1998r 1,9tdi
najpierw zamek się przycinał, mogłem normalnie zamknąć auto ale po próbie otwarcia otwierało się wszystko poza drzwiami kierowcy, ostatnio dodatkowo zaciął mi się zamek podczas otwierania i od tamtego czasu nie mogę zamknąć samochodu( kluczyk nie kręci się w prawą stronę). Myślałem że pomoże WD40, użyłem dosyć dużo i pomogło, przynajmniej tak mi się wydawało. Pojechałem do pracy a tam znowu nie mogłem przekręcić kluczyka w prawo, więc ponownie WD, zamknąłem samochód, zrobiłem ok 3 kroków centralny się otworzył, wszystkie szyby poszły w dół.ostatnio zauważyłem że zamek samoczynnie próbuje zamknąć auto nawet podczas jazdy, ale słychać tylko odgłos zamka a się nie zamyka. kilka razy przy mocniejszym trzaśnięciu drzwiami szyby się otwierają. z ciekawości zostawiłem samochód w garażu nie próbując zamknąć drzwi, szyby opuszczały się po chwili lecz nie zawsze. Co to może być? usłyszałem że prawdopodobnie moduł komfortu czy jakoś tak. Znacie jakiegoś dobrego i niezbyt drogiego magika od zamków z Legionowa lub Warszawy?
pomóżcie
dodam jeszcze że z przycisku wewnątrz normalnie mogę zamykać i otwierać wszystkie drzwi
-
-
Prawdopodobnie masz wydatek około 100zł naprawa bębna ,żadne WD nie pomoże ,robiłem to parę dni wcześniej zapłaciłem za naprawę bębna (czyli część w która wkładasz kluczyk) 70zł, a resztę naprawisz jak poczytasz ten post (mnie się udało choć jeszcze są problemik z brzęczkiem i ze światłem )
: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60429
Komentarz
-
-
michal l-wo, najpierw musisz dokładnie przejrzeć przewody w gumowych osłonach między słupkiem a drzwiami od strony kierowcy bo tam jest moduł komfortu odpowiadający za centralny ,el. szyby i lusterka, sprawdzić możesz wszystkie drzwi po kolei, bo po przez popękane przewody w wiązkach może dochodzić raz do złączenia końcówek a raz nie i przez to całe te odgłosy ,aby zdiagnozować bez komputera w których drzwiach jest zamek do sprawdzenia to wsiądź do środka i zamknij drzwi z panela sterowania szybami, jeżeli któreś drzwi samoczynnie się otworzą to znak że coś jest nie tak z zamkiem, na pewną będą wówczas do poprawy luty w miejscu połączenia wtyczki z płytką zamka ,wiązka będąc luźna w drzwiach porusza wtyczką podczas drgań i przez to pękają luty ,gołym okiem możesz nie zauważyć tego więc dla pewności popraw je lutownicą.ok
jeżeli nie masz ori pilota to możesz sobie dołożyć sam sterownik do centralnego i będzie centralny z pilota
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
wymieniłem dzisiaj wkładkę i niby zamek się uspokoił, tzn. działa: zamyka,otwiera, nie odbija. w środku sprawdzałem i po naciśnięciu blokady jest ok, żadne drzwi się nie otwierają, ale nie miga kontrolka w drzwiach kierowcy po zamknięciu auta.
co teraz radzicie? czy podpięcie pod komputer pokaże co się dzieje czy trzeba rozbierać wszystkie drzwi i sprawdzać samemu
Komentarz
-
-
michal l-wo, dioda nie miga bo są jak wspomnialem wyżej do poprawy luty w miejscu połączenia wtyczki z płytką zamka
każdy robi jak uważa jeżeli zrobisz to po łepku to możesz być pewny że za jakiś czas ponownie da sią to we znaki.ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
Komentarz